FANDOM

Ratchet - protagonista serii gier Ratchet & Clank. Jest przedstawicielem rasy Lombax. Pochodzi z planety Fastoon, a w młodym wieku został wysłany na planetę Veldin. Ratchet ma 5 stóp wzrostu, a w grze Ratchet Gladiator waży 97, 5 kg (Dallas Wanamaker twierdzi, iż większość jego masy to puch i tłuszcz). Ratchet był synem Kadena, który został zabity przez Tachyona. Jego najlepszym przyjacielem jest Clank.

Pierwsza seria

Ta kategoria opowiada o początkach przygód lombaxa.

Ratchet & Clank

Przed rozpoczęciem swojej przygody, Ratchet kończył budowę swojego statku. Marzył o dzikiej przygodzie w całej galaktyce. Niestety rozczarował się, gdy HelpDesk oznajmił mu, że musi zdobyć robota z układem zapłonowym.

Seria Future

Ta kategoria opowiada o przygodach w serii Future.

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Kiedy Ratchet i jego dzielny kompan, Clank naprawiają statek, dzwoni do nich Qwark. Prosi o pomoc w naprawie Centrum Obrony. Natykają się na najemników. Kiedy zostają otoczeni pojawia się Imperator Percival Tachyon.

Ratchet & Clank Future: Quest for Booty

Kiedy Clank zostaje porwany, Ratchet i Talwyn lecą na planetę Merdegraw, by dowiedzieć się o Darkwaterze. Niestety duet zostaje wystrzelony na Holoofar Island
424px-RatchetCiT-transparent

Ratchet w Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Po odkryciu kto stoi za porwaniem Clank'a, Ratchet wraz z Quarkiem leci do sektora Phylax. Tajemnicza fala energii rozbija jego statek na Quantos, chociaż w ostatniej chwili statek wpada w dziurę czasoprzestrzenną.

Ratchet & Clank Future: Nexus

Kiedy Ratchet i Clank przewożą kryminalistkę Vendrę Prog zostają zaatakowani przez jej brata, Neftina Proga. Statek zostaje wysadzony, a oni zostają odesłani na planetę Yerek.

Ciekawostki

  • W Ratchet & Clank Future: A Crack in Time okazuje się, że Ratchet jest jedynym Lombaxem.
  • Planetą domową Ratcheta jest Fastoon.
  • Narzędzie Ratcheta to Omniklucz
  • Ratchet najpierw (jak większość osób w galaktyce) był fanem Qwarka. Po jakimś czasie mu to minęło.
  • Ratchet przez większość życia był mechanikiem.
  • Dużo osób mówi na Ratchet'a "Kosmiczny szczur" (być może nawiązuje do członu "Rat", co oznacza po angielsku szczur, w imieniu).